UPDATE:
În vederea realizarii ghidului despre diversitate si incluziune a fost concepută o metodologie, cât și un formular Google prin intermediul căruia am analizat perspectivele tinerilor cu privire la diverse stereotipuri și prejudecăți. Pornind de la rezultatele regăsite în formular se va realiza ghidul care să demonteze prejudecățile identificate.
De asemenea, s-a creat metodologia de selecție a elevilor, a fost lansat apelul de selectie a tinerilor din cele 10 judete, s-a creat un formular Google, numit Ambasadorii incluziunii, prin intermediul caruia s-au inscris online 54 de elevi.
În procesul de selecție a celor 200 de elevi, s-a urmărit obtinerea unui echilibru etnic si de gen, cat si un echilibru al mediului de provenienta a acestora (rural/urban, institutii de invatamant cu un nr mai mare/un nr mai mic de romi) etc. Prin intermediul unui formular online, elevii din cele 10 județe ale României au fost invitați să se înscrie pentru a deveni “Ambasadorii incluziunii”.
Primul atelier de formare a avut loc față în față în BC, apoi au urmat ateliere în BZ, GR, BR si GL.
Având în vedere numărul prea mic de înscrieri la activitate, am regândit procesul de selecție și am invitat cadrele didactice să nominalizeze elevi care să participe la formare și să devină ulterior Ambasadori ai Incluziunii. În acest sens, am transmis invitații de participare, atât pe canalele de social media, cât și bazei noastre de date și rețele școlare din cele 10 județe.
Cadrele didactice au fost invitate să participe la un atelier al diversității în cadrul căruia au fost ghidate în a lucra pe teme de incluziune și educație interculturală, sub umbrela „Echipa cadrelor didactice COOL”. Din dorința de a ajunge la un număr cât mai mare de tineri care să preia ștafeta și să vorbească despre diversitate și incluziune și colegilor, am extins selecția pentru cadrele didactice din toată țara.
Formarea a pus accentul pe echitate si principiile diversității, folosind ghidul de diversitate și incluziune ca instrument principal, dar și exerciții de storytelling, teatru și dezvoltare personală. Atelierele au fost susținute atât online, cât și față în față, în funcție de disponibilitatea elevilor.
De-a lungul proiectului, au fost 155 de elevi care au susținut activitatea, 138 de elevi care au fost formați, 4113 de elevi care au fost informați, 126 de școli implicate și 125 de cadre didactice care au sprijinit activitatea ambasadorilor.
De asemenea, am ținut constant legătura cu tineri în privința sprijinului susținerii atelierului la clasă și am oferit fișe de lecții care să-i ajute și ghideze cât mai bine. Odată ce activitatea a fost finalizată, elevii au primit și diplome de recunoștință pentru a li se răsplăti implicarea și faptul că au devenit promotori ai diversității în școlile lor. Profesorii au împărtășit întrega experiență cu noi și ne-au oferit fotografii, video-uri sau feedback de la activitățile susținute de elevii lor.
Mai multe vești despre atelierele realizate de Ambasadorii Incluziunii regăsiți și în secțiunea de Noutăți.
***
Selecția și formarea a 200 de tineri de gimnaziu și liceu
Cei 200 de tineri care vor fi selectați și formați, de la nivelul celor 10 județe selectate, vor completa un formular de înscriere, prin care își vor manifesta și disponibilitatea de timp în vederea participării la formare, dar și de desfășurare a activității la clasă.
Județele vizate au fost selectate având în vedere:
• Cadre didactice formate deja pe educație interculturală sau istoria romilor;
• Cadre didactice care au participat la activitățile Fundației Agenția de Dezvoltare Comunitară „Împreună” și dețin deja informații care pot fi diseminate în rândul elevilor.