Banel Nicolita si cresterea economica

Pe langa miscarile de strada din aceste zile care tin agenda publica vie, un titlu dintr-un ziar de sport ne-a atras atentia in mod deosebit : “Aducerea lui Bănel s-a justificat: numărul fanilor lui St. Etienne la meciuri a crescut” titreaza ieri, 17 ianuarie 2012, Gazeta Sporturilor.
“Atunci cînd l-au prezentat pe Bănel Nicoliţă, conducătorii lui St. Etienne au oferit un argument incredibil: ”Mijlocaşul român a venit şi pentru a atrage în tribune mulţi suporteri din rîndul importantei comunităţi rrome din zonă”. Scopul a fost deja atins. Fiindcă, pe lîngă performanţele sportive notabile, ex-stelistul a contribuit şi la creşterea afluenţei în ”Geoffroy-Guichard”.
Pe locul 7 în Ligue 1, ”verzii” se găsesc pe a 5-a poziţie în clasamentul spectatorilor. Îi devansează doar cei trei granzi din Hexagon, PSG, Marseille şi Lyon, plus Toulouse. 20.819 de oameni este media de fani prezenţi pînă acum la meciurile disputate acasă de St. Etienne, cu 18 la sută mai mare decît în aceeaşi perioadă a anului trecut.(….)“.
Ce inseamna cresterea numarului de spectator cu 18%? Cifre de ordinul zecilor de mii de euro pe saptamana…..
Inca de ceva vreme, Agentia Impreuna atrage atentia asupra capitalului pe care romii il reprezinta. Pe langa pierderile economice importante pe care excluziunea romilor pe piata muncii o aduce cu sine (pierderi calculate de catre Banca Mondiala in 2011 la un nivel de ordinul miliardelor de euro pe an), romii reprezinta o zona de consum imens, daca este corect exploatat si mesajele media (de genul campaniilor publicitare) ar targeta si aceasta importanta minoritate europeana.
Sunt sute de mari companii care isi vand produsele avand in vedere diferenta etnica si cultura a consumatorilor, adaptandu-si mesajele la elementele care atrag atentia celor vizati asupra produsului care se doreste a fi introdus pe piata. Exista chiar si o mare companie (United Colors of Beneton) care s-a branduit folosint mesajul promovarii diversitatii etnice si culturale.
Stereotipurile si educatie monoculturala pe care le-am asimilat in Romania ne fac sa nu vedem evidentele: romii sunt un capital de dezvoltare care expoatat corect poate conduce la dezvoltarea Romaniei per ansamblu. Pentru a realiza acest lucru trebuie sa privim pe fiecare asa cum este!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*