Aflaţi mai multe despre ce, cum şi câte au reuşit tinerii să schimbe în fiecare comunitate! – Judeţul Buzău

antet

 

Buzău – În prima fază tinerii din grupul de iniţiativă au decis să amenajeze un parc în  cartierul Simileasca. Astfel, au contactat primăria Buzău. Reprezentanţii APL le-au comunicat faptul că nu dispun de fondurile necesare pentru a demara o astfel de investiţie, acelaşi răspuns fiind invocat ş în cazul celorlalte probleme identificate de tinerii.  Având în vedere aceste lucruri, aceştia au decis să realizeze o revistă care să prezinte poveştile de viaţă a zece persoane de etnie romă care au reuşit în viaţă prin intermediul educaţiei, urmând să distribuie revista în şcoala generală din cartierul Simileasca (unde există un număr semnificativ de persoane de etnie romă) şi în centrul oraşului. Tinerii s-au lovit pe de o parte de refuzul mai multor persoane de a-şi face publică povestea de viaţă şi în special apartenenţa la etnia romă, temându-se de gradul ridicat de discriminare din oraşul lor. Pe de altă parte, s-au lovit de refuzul primăriei de a le da acordul de distribuire a revistei în centrul oraşului. Luând în considerare aceste motive, tinerii au considerat că ar putea continua să promoveze educaţia ca metodă de reuşită în viaţă prin achiziţionarea de materiale educaţionale şi rechizite pentru elevii clasei pregătitoare din cartierul Simileasca, urmând ca şi după terminarea proiectului tinerii să organizeze întâlniri cu elevii pentru a-i ajuta la teme şi pentru a-i îndruma în parcursul lor educaţional.

Cândeşti – Tinerii din grupul de iniţiativă şi-au dorit să repare pompa de apă din curtea şcolii generale. Au renunţat la această idee în momentul în care au solicitat ajutorul primăriei, iar aceasta a promis că se ocupa de rezolvarea problemei. Tinerii au anunţat atât reprezentanţii primăriei, cât şi reprezentanţii şcolii că sunt dispuşi să ofere ajutor fizic şi tehnic, atunci când va fi cazul. De asemenea, în urma discuţiilor pe care le-au avut cu reprezentanţii autorităţilor publice locale cu privire la amplasarea unui semafor, aceştia au fost informaţi că această acţiune nu poate fi realizată, invocând anumite aspecte legislative. Astfel, tinerii au decis să obţină sprijinul comunităţii în vederea amplasării limitatoarelor de viteză în apropierea şcolii. Între timp, tinerii au hotărât să completeze numărul de volume de cărţi din cadrul bibliotecii din şcoală. La momentul acela, şcoala nu mai beneficiase de manuale, cărţi sau materiale educaţionale noi de cel puţin zece ani. Tinerii i-au îndemnat pe elevi să descopere alături de ei noile volume de cărţi şi să organizeze împreună concursuri de citire şi povestire. De asemenea, tinerii au organizat un colţ de cultură al etniei rome, ce conţine păpuşi de lemn îmbrăcate în port tradiţional şi alte informaţii despre cultura romă.

Cilibia –  Tinerii din grupul de iniţiativă au decis că vor să dea un exemplu către ceilalţi copii şi tineri din comună cu privire la respectul pe care trebuie să îl purtăm către ceilalţi, fie ei adulţi, bătrâni sau copii. De aceea, după o serie de discuţii cu reprezentanţii primăriei şi specialişti din domeniu, au decis să amplaseze cinci bănci în staţiile de autobuz din comună. Tinerii consideră că astfel vor învăţa împreună cum să se poarte mai respectuos cu cei din jur şi totodată, vor avea ocazia de a comunica mai mult.

Ciuta – Iniţial, tinerii au identificat ca principală problemă lipsa reţelei de internet în comunitate. Astfel, au avut discuţii cu autoritatea publică locală pentru a acoperi costurile aferente achizionării cablului şi montării acestuia în vederea racordării la reţeaua de internet. Primăria şi-a dat acordul,motiv pentru care tinerii au contactat firmele locale, furnizoare de servicii de internet. În urma discuţiilor pe care le-au avut cu acestea, una dintre ele le-a comunicat faptul că urmează să se extindă în zonă şi că vor asigura şi partea logistică. Având în vedere că celelalte două probleme identificate de tineri (pietruirea străzilor şi reţeaua de apă curentă) reveneau în sarcina autorităţilor publice locale, grupul de iniţiativă a decis să amenajeze un parc de joacă în curtea şcolii, care deserveşte şi grădiniţa. Astfel, tinerii din grupul de iniţiativă sunt de părere că joacă este la fel de importantă ca educaţia, iar că cele două nu se exclud. De asemenea, consideră că şi puţin timp liber la şcoală, însă petrecut împreună cu ceilalţi colegi, poate ajuta la diminuarea gradului de discriminare dintre elevi.

Mihăileşti – Tinerii din Mihăileşti şi-au dorit încă de la începutul proiectului să contribuie la amenajarea unui parc de joacă în interiorul comunităţii de romi. În trecut, a existat în curtea şcolii un astfel de parc, însă jucăriile erau foarte vechi, iar comitetul de părinţi a solicitat desfiinţarea acestuia. Tinerii au obţinut sprijinul Primăriei şi al Şcolii Generale şi astfel au reuşit să contruiască parcul, tot în curtea şcolii.
 

subsol


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*