Performanța angajaților și dificultățile întâmpinate de către manager

CESP-SPO
Calitate, eficiență și servicii profesioniste în serviciul public de ocupare din regiunile Nord-Est, Centru și Sud-Muntenia

Axa prioritară 4: Modernizarea Serviciului Public de Ocupare

Domeniul major de intervenție 4.1: Întărirea capacității SPO pentru furnizarea serviciilor de ocupare

Număr contract: POSDRU/123/4.1/S/129602

 

Performanța angajaților și dificultățile întâmpinate de către manager

 

Sursele lipsei de încredere în ceea ce privește deciziile legate de activitatea angajațior care nu performează sunt diverse și au particularități diferite de la organizație la organizație și de la manager la manager. Nu trebuie să uităm de faptul că, de multe ori, persoanele se angajează pentru organizație dar pleacă din cauza superiorului direct. Specialiștii în domeniu evidențiază trei cauze principale ale problemelor legate de deciziile ce îi privesc pe angajații care nu își îndeplinesc activitățile conform așteptărilor.

Prima cauză identificată este lipsa unei sistem de resurse umane care să evalueze continuu performanțele angajaților, corelându-le cu performanțele organizației și cu modul de împărțire a activităților în interiorul acesteia.

A doua mare problemă se referă la așteptările nerealiste cu privire la performanțele unor angajați. Cel mai adesea, această problemă apare în cazul antreprenorilor care își conduc propriile firme, care de multe ori se așteaptă ca angajații pe care îi plătesc să fie capabili să multiplice tot ceea ce sunt ei capabili sa facă și, mai mult, să își asume în interiorul organizației aceleași responsabilități și riscuri ca ei.

O a treia sursă de probleme în deciziile de management este lipsa unor cunoștințe structurate din zona managementului resurselor umane sau a celui organizațional, care ar putea da un grad mai mare de certitudine în luarea deciziilor legate de resursele umane.

Efectele unui comportament nesigur în evaluarea performanțelor angajaților sunt evidente: mulți manageri sunt într-o permanentă căutare de resursă umană, aducând de multe ori în organizație oameni care nu se potrivesc cu cultura, valorile și specificul acesteia. Mai mult, deciziile ineficiente duc la menținerea în organizație a unei stări de nemulțumire și incertitudine și la rezultate mediocre din partea unor angajați cu potențial mare.

Toate aceste probleme pot fi întâmpinate prin încercarea de a stabili anumile elemente ce țin de managementul organizațional, precum:

1. Crearea și întreținerea permanentă a unui sistem de management al resurselor umane, precum și de evaluare și corelare a performanțelor angajaților cu cele organizaționale. Este foarte important ca acest sistem să fie unul echilibrat și transparent, pentru fiecare departament al organizației.

2. Setarea așteptărilor legate de performanțele salariaților la un nivel acceptabil și înțelegerea faptului că angajații reprezintă o resursă ce trebuie tratată ca fiind limitată, imperfectă, rară și complexă.

 

 

 

3. Pentru a crește gradul de acuratețe a deciziilor legate de personal, pregătirea continuă a acestuia este obligatorie.

Mai multe informații aici.

 

 

 

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*