Comunicat presă

COMUNICAT DE PRESĂ

Investeşte în oameni!

FONDUL SOCIAL EUROPEAN

Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013

Axa prioritară: 4 „Modernizarea Serviciului Public de Ocupare”

Domeniul major de intervenţie: 4.1 Întărirea capacităţii Serviciului Public de Ocupare pentru furnizarea serviciilor de ocupare

Titlul proiectului: Calitate, Eficienţã şi Servicii Profesioniste în Serviciul Public de Ocupare din Regiunile Nord-Eest, Centru şi Sud-Muntenia – CESP SPO

Contract  POSDRU123/4.1/S/129602

Beneficiar: AJOFM Botoşani în parteneriat cu: SC Artemis SRL , Agenţia de Dezvoltare Comunitară „Împreună’’, AJOFM Teleorman, Desarollo de Estrategias Exteriores SA- Spania şi Servicio Publico de Empleo del Principado de Asturias- Spania

 

București, 22 Septembrie

Agenția Împreună derulează proiectul “Calitate, eficiență și servicii profesioniste în serviciul public de ocupare din regiunile Nord-Est, Centru și Sud-Muntenia “, co-finanţat prin Fondul Social European – Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, în baza contractului de finanţare încheiat cu OI POSDRU ANOFM. Valoarea totală a proiectului este de 12,072,936.09 lei, din care asistenţa financiară nerambursabilă este de 9,054,702.07 lei.

Obiectivul proiectului este îmbunătățirea calității, eficienței și transparenței serviciilor furnizate de către structurile SPO din Regiunile Nord Est, Centru și Sud Muntenia, de o durată de 18 luni. Proiectul răspunde necesității asigurării calității serviciilor publice specifice care conduc la integrarea pe piața muncii, cu rol major în reducerea șomajului și prelungirea vietii active, prin accesibilitate crescută, transparență, vizibilitate, tratament nediscriminator, eficacitate și calitate, atribute care vor genera beneficii de durată asupra clienților. În plus, proiectul asigură consolidarea capacității tehnice și umane a SPO în vederea furnizării unor servicii flexibile și, mai ales, pliate pe potențialul și așteptările clienților.

În luna septembrie, reprezentanți ai echipelor de implementare ai partenerilor naționali ai proiectului (Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Botoșani, S.C. Artemis S.R.L., Agenția de Dezvoltare Comunitară “Împreună”, Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Teleorman) au participat la un schimb de experiență cu partenerii spanioli (Desarrollo de Estrategias Exteriores, S.A., SERVICIO PÚBLICO DE EMPLEO DEL PRINCIPADO DE ASTURIAS) în regiunea Asturias, Spania. Echipele de management au vizitat Serviciul Local de Ocupare din Gijón pentru a discuta politicile de ocupare din Spania și serviciile informatice utilizate în interogarea bazelor de date și în vederea diseminării informațiilor necesare clienților prin cele trei ramuri: telefon, internet, face-to-face. A fost analizat succesul sistemului administrativ spaniol, cu un accent puternic pus pe faptul că există o singură instituție care se ocupă de formarea personalului din administrația publică, cu o instituție centrală (la Oviedo) și birouri regionale. O altă întâlnire importantă a fost aceea cu reprezentanții Instituto Asturiano de Administración Pública Adolfo Posada, ce au prezentat modul de organizare a cursurilor de formare și formula prin care acestea sunt acoperite prin bugetul de stat și amortizate prin salariu, modul de certificare, dar și importanța elementului informatic în desfășurarea activităților. Discuțiile cu Clinic Joven Emprend@ au reprezentat alt moment cheie al deplasării, fiind abordat subiectul tinerilor în piața muncii, organizația respectivă oferind un curs intensiv pentru dezvoltarea capacităților de leadership și antreprenoriat. În ultima zi, echipa de management a participat la o întâlnire a  Agencia de Activación Juvenil (Gijón), agent important în alfabetizarea digitală în ceea ce privește găsirea unui loc de muncă prin intermediul internetului și dezvoltării strategiilor de marketing a propriilor firme cu ajutorul rețelelor de socializare precum Facebook sau LinkedIN.

De-a lungul celor patru zile de întâlniri au fost discutate modalitățile optime de favorizare a egalității și transparenței accesului pe piața muncii, mobilității în piața muncii, precum și importanța unei gestionări la nivel național prin noile tehnologii disponibile. Una dintre concluziile discuțiilor a fost aceea că tehnica voluntariatului este una învechită, care trebuie să se transforme în vederea ralierii instituțiilor și companiilor la climatul actual al pieței. Întâlnirea este premergătoare primei vizite a grupului țintă, care va avea loc în luna octombrie, conform calendarului de implementare a proiectului.

 

Detalii suplimentare puteţi obţine de la:

Nume persoană contact: Andrei Constantin
Funcţie: Responsabil proiect (Partener 2, Agenția “Împreună” București)

Tel. / Fax: +40-021.210.05.39 / 211.34.29

E-mail: andrei.constantin@agentiaimpreuna.ro


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*