Comunicat de presă – ANOFM

20.147 locuri de muncă vacante în data de 29 Mai 2015

Potrivit datelor rezultate din declaraţiile agenţilor economici privind locurile de muncă vacante, în evidenţele Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM) sunt înregistrate 20.147 locuri de muncă, în data de 29 mai 2015.

Situaţia locurilor de muncă vacante, în fiecare judeţ: 3296 Cluj; 2380 Bucureşti; 1259 Arad; 1089 Ilfov; 905 Timiş; 874 Argeş; 785 Bistriţa-Năsăud; 719 Harghita; 687 Iaşi; 598 Satu-Mare; 583 Neamţ; 575 Alba; 554 Maramureş; 546 Braşov; 542 Sibiu; 517 Vâlcea; 468 Mureş; 447 Bihor; 369 Dolj; 337 Vaslui; 284 Galaţi; 277 Dâmboviţa; 205 Brăila; 180 Constanţa; 169 Giurgiu; 167 Olt; 166 Tulcea; 143 Teleorman; 134 Botoşani; 128 Buzău; 122 Călăraşi; 107 Covasna; 107 Vrancea; 106 Suceava; 105 Ialomiţa; 92 Gorj; 62 Sălaj; 43 Mehedinţi; 20 Caraş-Severin.

La nivel naţional, pentru persoanele cu studii superioare sunt oferite 1.535 locuri de muncă, dintre care: 93 programator; 71 inginer de sistem software; 70 inginer mecanic; 51 cercetător în fizică; 49 analist; 47 asistent de cercetare în fizică; 34 inginer producţie; 32 agent de vânzări; 30 analist servicii client; 28 inginer construcţii civile, industriale şi agricole.

Pentru persoanele cu studii medii, profesionale şi lucrători necalificaţi sunt disponibile 18.622 locuri de muncă, dintre care: 1282 confecţioner-asamblor articole din textile; 1187 muncitor necalificat la asamblarea, montarea pieselor; 913 muncitor necalificat în industria confecţiilor; 769 lucrător comercial; 560 manipulant mărfuri; 555 agent de securitate; 501operator confecţioner industrial îmbrăcăminte din ţesături, tricotaje, materiale sintetice; 493 casier; 475 şofer autocamion/maşină de mare tonaj; 431 vânzător.

Persoanele interesate să ocupe un loc de muncă se pot adresa agenţiilor teritoriale pentru ocuparea forţei de muncă de domiciliu sau de reşedinţă ale căror date de contact pot fi vizualizate pe site-ul www.anofm.ro.

Serviciul Comunicare şi Secretariatul Consiliului de Administraţie

Postat în cesp spo, Stiri

Comunicare privind anularea achiziţiei din cadrul proiectului “Academia de Implicare a Tinerilor” publicată la data de 20.05.2015

În urma evaluării în vederea atribuirii contractului de achiziţie având ca obiect servicii de organizare evenimente – respectiv cazare, masa, sala de conferinte, necesare în cadrul realizarii cursurilor de formare in perioada 30-31 mai si 27-28 iunie 2015 in cadrul proiectului “Academia de Implicare a Tinerilor”, finanţat din granturile SEE 2009-2014, în cadrul Fondului ONG în România, procedura a fost anulată având în vedere faptul că s-au primit 2 oferte, iar una dintre acestea s-a dovedit a fi neconformă din punct de vedere tehnic, prin lipsa documentaţiei tehnice şi lipsa ofertei financiare pentru ambele evenimente.  

Postat în Anunturi Achizitii

Evolutia pietei muncii in 2015 – Care sunt companiile care cauta noi angajati?

Conform companiei de recrutare resurse umane ManpowerGroup, nivelul angajabilitatii in Romania anului 2015 este unul favorabil celor care isi cauta un loc de munca. Angajatorii prevad o crestere moderata dar stabila a numarului total de angajati in trimestrul I, la fel ca si in ultimele patru trimestre. Cifrele arata ca  13% dintre angajatori prognozeaza cresteri ale numarului de angajati, 12% anticipeaza scaderi, iar 73% nu intentioneaza sa isi redimensioneze in nici o directie forta de munca. Comparand cu datele referitoare la anul 2014, observam ca aceste cifre indica o crestere de 3 procente a trendului de angajare.

In ceea ce priveste domeniile care cauta forta de munca, acestea raman preponderent in sfera IT, fie ca vorbim despre componenta software sau despre cea hardware. Alte domenii in crestere sunt cel al Finantelor si Contabilitatii, Inginerie si Servicii Clienti.

„Planurile de angajare variaza si in functie de marimea organizatiei. Angajatorii din organizatii mari, de peste 250 de angajati, au cele mai ferme intentii de crestere a fortei de munca raportand o Previziune de +18%, de doua ori mai puternica decat media nationala.”

Valentin Petrof, directorul general al ManpowerGroup Romania

„Endava, care activeaza in domeniul serviciilor IT, a inaugurat, joi, la Cluj-Napoca, un centru de dezvoltare si suport. In urmatorii doi ani, acestia isi propun sa angajeze inca 300 de persoane cu studii in domeniul IT. Prin mutarea in noul sediu ne consolidam operatiunile din Cluj-Napoca intr-un singur spatiu de birouri, ceea ne va permite sa mentinem ritmul de crestere al echipei cu 25% pe an. Avem aici 550 de angajati si planuim sa angajam inca 140 de specialisti IT in urmatoarele 12 luni, iar in doi ani ne-am propus sa trecem de 850 de persoane in acest sediu.”

John Cotterell – director general Endava – pentru incont.ro

 

Mai multe informatii aici.

 

 

Postat în cesp spo, Stiri

Anunt achizitie “Academia de Implicare a Tinerilor” 20.05.2015

Descriere anunţ: Achiziţie servicii de organizare evenimente: COD CPV 79952000-2, în cadrul proiectului “Academia de Implicare a Tinerilor”, proiect finanţat prin granturile SEE 2009-2014, în cadrul Fondului ONG în România.

Valoarea estimată a contractului este de:  18716,58 fără TVA.

Termenul limită de depunere a ofertelor: 27.05.2015 ora 16:00.

Invitaţie de participare:Invitatie publica

Documentaţie de participare:Documentatie de atribuire

Postat în Anunturi Achizitii

Diferentele dintre un Contract individual de munca si o Conventie civila

Activitatea dependenta, asa cum este prezentata de Legea 571/2003 privind Codul fiscal, reprezinta orice activitate desfasurata de o persoana fizica intr-o relatie de angajare. Relatia de angajare este reglementata prin L53/2003-Codul Muncii, republicat, ca domeniul raporturilor de munca dintre un angajat si angajator, in baza unui contract individual de munca. Orice alt tip de activitate prestata de catre o persoana fizica pentru un beneficiar, denumit si platitor de venit, reprezinta activitate independenta si este reglementata in baza Codului Civil, a Legii 571/2003 privind Codul Fiscal sau a altor legi speciale.

In practica, a existat si exista o confuzie privind activitatea dependenta, deseori contractele/conventiile civile incheiate potrivit Codului Civil, cunoscute si sub denumirea de contract de prestari servicii, fiind folosite in situatia in care raportul dintre cele doua parti este de angajare si ar trebui sa faca obiectul unui contract individual de munca. Potrivit art 7.(2.1) al Legii 571/2003 privind Codul Fiscal, orice activitate poate fi reconsiderata ca activitate dependenta daca indeplineste cel putin unul dintre urmatoarele criterii:

– beneficiarul de venit se afla intr-o relatie de subordonare fata de platitorul de venit, respectiv organele de conducere ale platitorului de venit, si respecta conditiile de munca impuse de acesta, cum ar fi: atributiile ce ii revin si modul de indeplinire a acestora, locul desfasurarii activitatii, programul de lucru;

– in prestarea activitatii, beneficiarul de venit foloseste exclusiv baza materiala a platitorului de venit, respectiv spatii cu inzestrare corespunzatoare, echipament special de lucru sau de protectie, unelte de munca sau altele asemenea si contribuie cu prestatia fizica sau cu capacitatea intelectuala, nu si cu capitalul propriu;

– platitorul de venit suporta in interesul desfasurarii activitatii cheltuielile de deplasare ale beneficiarului de venit, cum ar fi indemnizatia de delegare-detasare in tara si in strainatate, precum si alte cheltuieli de aceasta natura;

– platitorul de venit suporta indemnizatia de concediu de odihna si indemnizatia pentru incapacitate temporara de munca, in contul beneficiarului de venit.

In cazul unei inspectii, organul fiscal va reconsidera activitatea desfasurata de catre beneficiarul de venit in baza contractului de prestari servicii ca fiind dependenta, obligand societatea la incadrarea acestui tip de contract ca si contract individual de munca si plata contributiilor sociale aferente de la data inceperii activitatii impreuna cu majorari si penalitati de intarziere.

Aceasta reconsiderare se realizeaza pe baza urmatorilor factori:

– programul de 9 ore/zi intruneste conditia de la punctul „a” al art 7.(2.1) al Legii 571/2003 privind Codul Fiscal si anume, beneficiarul de venit se afla intr-o relatie de subordonare, respectand conditia impusa de platitor privind programul de lucru;

– desfasurarea activitatii in birourile special amenjate la punctul de lucru al societatii intruneste conditia de la punctul „a” al art 7.(2.1) al Legii 571/2003 privind Codul Fiscal si anume, beneficiarul de venit foloseste exclusiv baza materiala a platitorului de venit, respectiv spatii cu inzestrare corespunzatoare, echipament special de lucru sau de protectie;

– deplasarea de doua ori pe luna la sediul central pentru prezentarea raportului situatiei de lucrari si pentru a participa la sedintele echipei de management intruneste conditia de la punctul „a” al art 7.(2.1) al Legii 571/2003 privind Codul Fiscal si anume, beneficiarul de venit se afla intr-o relatie de subordonare;

– decontarea cheltuielilor de deplasare cu ocazia deplasarilor intruneste conditia de la punctul „c” al art 7.(2.1) al Legii 571/2003 privind Codul Fiscal si anume, platitorul de venit suporta, in interesul desfasurarii activitatii, cheltuielile de deplasare ale beneficiarului de venit.

In concluzie, pentru acest tip de activitate se va incheia un contract individual de munca pe durata determinata, conform art. 83 (h), pentru desfasurarea unei lucrari, in acest caz platitorul de venit devenind angajator, iar beneficiarul de venit angajat, acesta prestand activitatea in schimbul unei remuneratii, denumita salariu.

 

Mai multe informatii aici.

Postat în cesp spo, Stiri

Masă rotundă naţională – Poziţia comunităţilor locale privind accesul la apă potabilă şi canalizare

 

Comunicat de Presă

Mai, 2015

 

Agenţia de Dezvoltare Comunitară „Împreună” în parteneriat cu Policy Center for Roma and Minorities şi CeRe – Centrul de Resurse Pentru Participare Publică organizează  „Masă rotundă naţională – Poziţia comunităţilor locale privind accesul la apă potabilă şi canalizare”.

Principalul scop al evenimentului reprezintă identificarea unor răspunsuri clare şi sustenabile în rezolvarea obstacolelor şi provocărilor comunităţilor locale în accesarea apei potabile şi canalizare de către toţi factorii interesaţi.

De asemenea, vor avea loc dezbateri despre impactul actual al programelor de finanţare în domeniu, lecţiile învăţate din programele anterioare de finanţare a accesului la apă potabilă şi canalizare, soluţii concrete pentru rezolvarea accesului la apă în comunităţile locale în special a grupurilor dezavantajate, precum persoanele sărace şi comunităţile de romi izolate.

Evenimentul va avea loc la Sala Albastră a Centrului de Conferinţă al Institutului Naţional De Statistică din Bucureşti, la data de 19 mai 2015 începând cu ora 9:00.

Pentru mai multe detalii despre eveniment puteţi adresa întrebări la adresele de email office@agentiaimpreuna.ro, victor.ciobotaru@agentiaimpreuna.ro  sau la numărul de telefon 021.210.05.30, persoană de contact Victor Ciobotaru.

 

Evenimentul este organizat în cadrul programului: Reţeaua de Incluziune Socială a Romilor – Capacitare şi Advocacy, finanţat prin granturile SEE 2009 – 2014 în cadrul Fondului ONG în România. Programul constă în capacitarea ONG-urilor locale în dezvoltarea de acţiuni de advocacy la nivel local, regional şi naţional, prin dezvoltarea abilităţilor şi instrumentelor în scrierea şi implementarea de proiecte şi advocacy.

Postat în EVENIMENTE RISOROM

Recomandarile Consiliului Europei pentreu consolidarea masurilor pe piata muncii pentru tineri

Oficialii Ministerului Fondurilor Europene declara ca recomandarile pe care le-au primit din partea Comisiei Europene privind reducerea birocratiei pe proiectele FSE cat si consolidarea masurilor pe piata muncii pentru tinerii care nu se afla in evidentele autoritatilor, sunt ascultate si aplicate de catre Romania.

In vederea simplificarii fluxului de rambursare, bazat pe sistemul electronic, MFE va lansa in luna iunie un prim apel de proiecte dedicat tinerilor care nu urmeaza un program de educatie, formare si nici nu au un loc de munca (tineri NEETs, conform definitiei CE), care vor fi inregistrati la ANOFM ca tineri NEETs someri, pentru a beneficia de sprijin din Programul Operational Capital Uman (POCU) 2014-2020.

Potrivit ministrul Marius Nica, un rol esential il va avea cardul personalizat furnizat de ANOFM ce va contine informatii structurate cu privire la educatia si experienta tanarului – in formatul CV Europass -, dar va constitui totodata si un instrument facil de inregistrare si validare a participarii respectivului tanar la programe de formare in cadrul proiectelor finantate din POCU, fara a mai fi necesara completarea formularelor de inregistrare si semnarea zilnica a listelor de prezenta.

Sursa: Ministerul Fondurilor Europene

Postat în cesp spo, Stiri

Care sunt efectele concediului medical asupra contractului individual de munca?

Este important sa cunoastem faptul ca un concediu medical poate avea o serie de consecinte asupra unui contract individual de munca, atat pozitive si negative. Cunoasterea legislatiei existente ne ajuta sa ne aparam de posibile nedreptati, dar ne si indica care ne sunt responsabilitatileintr-o asemenea situatie.

Principale efecte ale certificatului de concediu medical sunt:

I. Suspendarea de drept a contractul individual de munca (salariatul nu va presta munca in acesta perioada si nu va primi drepturi de natura salariala, dar are dreptul sa primeasca o indemnizatie, conform legii);

II. Concedierea nu poate fi dispusa pe toata perioada concediului medical, cat timp salariatul prezinta certificatul de concediu medical;

III. In cazul in care salariatul, la data intrarii in concediu medical , se afla in perioada de preaviz acordata de catre angajator pentru concediere, perioada concediului medical suspenda perioada de preaviz, in mod corespunzator. Salariatul nu poate renunta la perioada de preaviz, deoarece aceasta este un drept al sau, conferit de lege, orice intelegere intre parti fiind nula;

IV. In cazul in care salariatul, la data intrarii in concediu medical , se afla in perioada de proba agreata de catre parti in contractul individual de munca, perioada concediului medical suspenda perioada de proba, in mod corespunzator, iar la reinceperea activitatii perioada de proba va fi reluata de la momentul suspendarii;

V. Certificatul de concediu medical suspenda perioada de preaviz in cazul demisiei, angajatul fiind obligat sa reia perioada de preaviz la data la care isi inceteaza efectele concediul medical;

VI. Certificatul de concediu medical suspenda concediul de odihna daca intervine in timpul exercitarii concediului de odihna, acesta reluandu-se la data la care isi inceteaza efectele concediul medical;

VII. In situatia in care, in timpul concediului medical, termenul prevazut intr-un contract de munca cu durata determinata, se implineste, certificatul de concediu medical nu proroga termenul de incetare al contractului de munca, astfel incat relatia de munca inceteaza la data stabilita contractual.

 

Mai multe informatii aici si aici.

Postat în cesp spo, Stiri