Anunt achizitie “Democratie participativă. Pilotarea unei inițiative cetățenești pentru comunitățile interetnice din România” 28.04.2015

Descriere anunt: Achizitie servicii  de organizare evenimente: COD CPV 79952000-2,  ,  în cadrul proiectului “Democratie participativă. Pilotarea unei inițiative cetățenești pentru comunitățile interetnice din România”, proiect finanţat prin granturile SEE 2009-2014, în cadrul Fondului ONG în România.

Valoarea estimată a contractului este de: 7456.23 lei fără TVA.

Termenul limită de depunere a ofertelor: 30.04.2015 ora 15:00.

invitatie_participare

Documentatia-de-atribuire

 

Postat în Anunturi Achizitii

Apa nu este un lux, este un drept

Comunicat de presă

23 Aprilie, 2015

În cadrul proiectului „Democraţie participativă. Pilotarea unei inițiative cetăţeneşti pentru comunităţile interetnice din România”, finanțat prin granturile SEE 2009 – 2014, în cadrul Fondului ONG în România,  cu un buget total de 82,600.00 de euro, Agenția de Dezvoltare Comunitară „Împreună” lansează Inițiativa cetățenească privind asigurarea accesului universal la apă potabilă de calitate.

Apa este cea mai firească nevoie umană și stă la baza existenței. Apa nu este un lux, este un drept. Ştiaţi că în România, la sfârșitul anului 2013, 1,3% dintre localitățile urbane și 28,3% dintre localitățile rurale din România nu dispuneau de rețele de distribuție a apei. În același timp, 3,1% dintre localitățile din mediul urban și 76,5% dintre cele din rural nu dispuneau de canalizare?

Noi credem că lipsa apei este unul dintre principalele motive care perpetuează inegalitățile și excluziunea socială. A nu avea apă înseamnă a fi exclus de la școală. A nu avea apă înseamnă a nu avea acces la un loc de muncă. A nu avea apă înseamnă a fi bolnav.

Prin această inițiativă, solicităm Guvernului României și celorlalte instituții responsabile următoarele:

  • Realizarea unei cartografieri actualizate a situației accesului la apa curentă și potabilă în România
  • Introducerea pe agenda publică a guvernanților a tematicii asigurării universale a accesului la apă potabilă de calitate
  • Identificarea celor mai eficiente soluții și metode pentru ca tuturor cetățenilor României să le fie garantat dreptul la apă.

Alătură-te demersului nostru şi împreună vom trage un semnal de alarmă asupra problemei accesului la apă în România și vom solicita urgentarea demersurilor pentru identificarea de soluții!

Vizitează site-ul www.apanuelux.ro, citeşte manifestul şi semnează petiţia!

Pentru mai multe detalii despre proiect puteți adresa întrebări la adresele de email office@agentiaimpreuna.ro / alexandra.hosszu@agentiaimpreuna.ro sau la numărul de telefon 021.210.05.30, persoană de contact Alexandra Hosszu.

Susținători:

ActiveWatch

Agenţia de Dezvoltare Comunitară Buzău

Asociația Aleșilor Locali

Asociația Centrul de Resurse pentru Egalitate AEQVITAS

Asociația E-Civis

Centrul de Asistență pentru Organizații Neguvernamentale CENTRAS

Centrul de Resurse Appolo

Centrul de Resurse pentru Comunitățile de Romi

Centrul de Resurse pentru participare publică – CeRe

Centrul Romilor pentru Politici de Sănătate – SASTIPEN

Colegiul Național al Asistenților Sociali din România

Federația Națională a Grupurilor de Acțiune Locală

FILIA – – Centrul de dezvoltare curriculara si studii de gen

Fundația Estuar

Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile

Fundația PACT

Institutul pentru Politici Publice

Miliția Spirituală

National Democratic Institute Romania

Policy Center for Roma and Minorities

RomanoButiQ

Postat în Stiri, Stiri

Grupul american Inteva Products deschide o nouă fabrică de componente auto în România

Grupul american Inteva Products a deschis săptămâna aceasta cea de-a doua fabrică de componente auto din România și plănuiesc să angajeze aproximativ 100 de persoane.

Se estimează că producția va începe vara aceasta: „Noua fabrică din Oradea va dubla capacitatatea de producţie din România“, a declarat într-un comunicat Lon Offenbacher, preşedintele şi directorul general al Inteva Products.  Compania americană va produce la Oradea componente pentru sisteme de acoperişuri auto, care vor fi furnizate în principal clienţilor din Europa.  

Fabrica din Oradea este a doua unitate a Inteva Products în România, după achiziţia, în 2011, a fabricii de componente auto deţinute de ArvinMeritor la Salonta, judeţul Bihor, cu aproximativ 300 de salariaţi. Deschiderea fabricii din Oradea reprezintă una dintre etapele planului companiei de a extinde operațiunila la nivel global.

Grupul Inteva Products conduce operaţiuni în 18 ţări și are peste 12.500 de angajaţi.

 

Mai multe informații aici.

Postat în cesp spo, Stiri

Țintele de mediu referitoare la reciclarea aparaturii electrice

Începând cu data de 12 mai se vor modifica reglementările referitoare la obligația reciclării deșeurilor provenite din echipamentele electrice puse în piață de producători sau de cei care le importa ori fac asemenea achiziții intracomunitare, precum și țintele de mediu privind reciclarea echipamentelor electrice, electronice și electrocasnice aferente anilor 2016-2021. 

Ratele anuale minime de colectare ce trebuie atinse de către producători (exprimate în procente) vor fi de peste 40% în 2016, 45% între 2017 și 2020 și 65% începând cu 2021. Așadar, firmele care pun pentru prima data în piață echipamente din categoria celor electrice trebuie să asigure reciclarea acestora. Procentele enumerate mai sus se determină ca pondere cantitativă per kilogram deșeuri electrice reciclate în totalul de kilograme de echipamente puse în piață.

Ordonanța menționează de asemenea o serie de precizări tehnice și o listă de sancțiuni, eșalonate pe 3 secțiuni,  pornind de la 500 lei până la 50.000 lei, în funcție de gravitatea neregulilor descoperite.

 

 

 

Mai multe informații aici.

Postat în cesp spo, Stiri

Registrul cu bani personali ai angajaților

 

În Monitorul Oficial a fost publicat recent ordinul Ministrului Finanțelor privind aprobarea Registrului cu banii personali ai salariaților ce deservesc unitățile cu case de marcat fiscale. Se instituie și obligația notificării autorității fiscale în termen de 5 zile lucrătoare de la apariția acestui ordin, adică până la finele săptămânii următoare. Documentul instituie modelul Registrului de bani personali ce trebuie ținut de către persoanele ce efectuează vânzări de bunuri/prestări de servicii direct către populație, utilizând case de marcat fiscale. Urgența derivă din faptul că în termen de 5 zile lucrătoare de la data publicării prezentului ordin, respectiv până vineri 08 mai 2015, trebuie notificată autoritatea fiscală prin care se anunță înființarea Registrului cu banii personali ai salariaților și numărul de pagini al acestuia. 

Registrul se prezintă sub forma unui caiet cu pagini A4, ce trebuie numerotat crescător, pe ultima filă semnând administratorul sau înlocuitorul de drept al acestuia. În Registrul banilor personali se va completa zilnic la începutul programului de lucru, de către salariații operatorului economic „aferenți unității de vânzare a bunurilor/prestare a serviciilor”. Așadar, nu toți salariații unei societăți vor completa aceste sume în Registrul de bani, ci numai cei din incinta locației de vânzare sau cei arondați acestei locații de vânzare.

Registrul trebuie utilizat din data de 30 aprilie 2015, data publicării în Monitorul Oficial, însă contravențiile pentru nerespectarea acestei obligații se vor aplica doar pentru fapte constatate după data de 08 mai 2015. Acest termen derivă din prevederile art. VIII din OUG nr. 8/2015 privind modificarea reglementărilor aplicabile caselor de marcat fiscale, publicată în Monitorul Oficial din data de 28 aprilie 2015.

 

Mai multe informații aici.

Postat în Stiri

Îmbunătățirea adaptabilității, flexibilității și competitivității personalului din sectorul sănătății

Federația Sanitas din România, în parteneriat cu Ministerul Sănătății și Asociația Centrul Român de Iniţiative derulează proiectul „Îmbunătățirea adaptabilității, flexibilității și competitivității personalului din sectorul sănătății „-Contract nr. POSDRU /81 /3.2 /S /53540.

Proiectul urmărește creșterea adaptabilității, flexibilității și competitivității personalului din sectorul sănătății prin participarea la cursuri de formare profesională specifică, facilitându-se, astfel, dezvoltarea competențelor angajaților din sectorul sanitar, în scopul creșterii calității și productivității muncii, în concordanță cu aspirațiile profesionale, conducând astfel la creșterea calității serviciilor furnizate în sectorul sanitar.

Proiectul este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 “Investeşte în oameni!”.

Înscrierea și participarea la cursurile de formare profesională specifice în cadrul programului de Educație Medicală Continuă pentru asistenți medicali la nivel național sunt gratuite – persoană de contact: Mihaela Toderas (Expert informare și promovare Asociația „Centrul Român de Inițiative”) Telefon: 021/313.87.75 sau 021/315.83.24; E-mail: office@federatiasanitas.ro.

 

Pentru mai multe informații, accesați adresele www.federatiasanitas.ro, www.ascri.ro și www.fseromania.ro.

Postat în cesp spo

Domeniile în care doresc să lucreze proaspeții absolvenți

Conform platformei de recrutare SmartDreamers, tinerii din România își doresc să lucreze în IT, vânzări, transporturi (logistică), marketing sau resurse umane. Bucureștiul este orașul care atrage numărul cel mai mare de candidați, fiind și orașul din care provin o mare parte din ofertele de muncă.

Angajatorii merg pe o politică de fidelizare pe termen lung a candidaților, ofertele de joburi pe perioadă nedeterminată reprezentând aproximativ 93% din totalul pieței ofertelor de muncă. Acest trend se oglindește și în ceea ce privește comportamentul aplicanților, care caută în proporție de 88% un loc de muncă permanent.

Clasamentul aplicațiilor, pe domenii de activitate:

Vâzări                                   27.48%,

IT                                           17.37%.

Transport-Logistică         8.97%

Administrativ                    8.40%

Resursele Umane           7.44%

Inginerie                             5.92%

Suport clienti                    3.63%

Marketing                          3.44%

În ceea ce privește posturile temporare, acestea reprezintă 1,55% din totalul aplicațiilor înregistrate, pe când internship-urile (atât cele plătite cât și neplătite) formează un procent de 4.95%, iar joburile tip freelance doar 0.93%.

 

Mai multe informații aici.

 

 

 

 

 

Postat în Stiri, Uncategorized

Lansare proiect „Terni Godi – Despre puterea de a visa”

Agenția de Dezvoltare Comunitară “Împreună” lansează luna aceasta proiectul „Terni Godi: Despre puterea de a visa”, finanțat prin granturile SEE 2009 – 2014, în cadrul Fondului ONG în România,  cu un buget total de 78.000 euro. Proiectul se va desfășura în regiunea Sud-Muntenia (București, Buzău, Dâmbovița, Giurgiu, Ilfov și Prahova) pe o perioadă de 12 luni și își dorește să sprijine ințiativa de a schimba discursul care îi prezintă pe romi “ca pe un grup vulnerabil și anomic ” într-un discurs care prezintă romii ca “resursă”.

Promovarea educației ca modalitate de reușită în rândul copiilor și a părinților romi din România reprezintă obiectivul principal al proiectului, iar beneficiarii sunt reprezentați de peste 400 de copii, elevi ai claselor V-VIII din școli cu un număr semnificativ de romi, peste 300 de părinți romi, peste 50 de cadre didactice și 10 tineri multiplicatori.

Rezultatele așteptate urmăresc să pună în evidența satifacerea nevoilor din vârful piramidei lui Maslow (stimă de sine, autorealizare) prin promovarea modelelor rome de succes care demonstrează că oricine poate depăși greutățile vieții dacă visează, își dorește și muncește îndeajuns de mult.

Pentru mai multe detalii în legătură cu proiectul, puteți adresa întrebări la adresele de e-mail delia.stan@agentiaimpreuna.ro/office@agentiaimpreuna.ro sau la numărul de telefon 021.210.05.39, persoană de contact Delia Stan.

 

Postat în Stiri

Ce trebuie să știm despre cumulul pensiei cu salariul?

Art. 118

(1) În sistemul public de pensii, pot cumula pensia cu venituri provenite din situații pentru care asigurarea este obligatorie, în condițiile legii, următoarele categorii de pensionari:

a) pensionarii pentru limita de vârstă;

b) nevăzătorii;

c) pensionarii de invaliditate gradul III, precum și copiii, pensionarii de urmaș, încadrați în gradul III de invaliditate;

d) copiii, pensionari de urmaș, prevăzuți la art. 84 lit. a) si b).

(2) Soțul supraviețuitor, beneficiar al unei pensii de urmaș, poate cumula pensia cu venituri din activități profesionale pentru care asigurarea este obligatorie, potrivit legii, dacă acestea nu depășesc 35% din câștigul salarial mediu brut prevăzut la art. 33 alin. (5).

Conform PortalCodulMuncii.ro, angajatorul nu are obligativitatea anunțării casei de pensii despre angajarea unui pensionar. Pe de altă parte, pensionarul este obligat, conform prevederilor art. 119 din Legea 263/2010, să comunice casei teritoriale de pensii, respectiv casei de pensii sectoriale, în evidențele căreia se află, orice schimbare în situația proprie de natură să conducă la modificarea condițiilor în funcție de care i-a fost stabilită sau i se plătește pensia, în termen de 15 zile de la data apariției acesteia.

În ceea ce privește asigurarea obligatorie în cadrul sistemului public de pensii, articolul 6 este extrem de clar:

Art. 6. – (1) În sistemul public de pensii sunt asigurate obligatoriu, prin efectul legii:

I. a) persoanele care desfășoară activități pe bază de contract individual de muncă, inclusiv soldații și gradațiii voluntari;

   b) funcționarii publici;

   c) cadrele militare în activitate, soldații și gradatii voluntari, polițiștii și funcționarii publici cu statut special din sistemul administrației penitenciare, din domeniul apărării naționale, ordinii publice și siguranței naționale;

   d) persoanele care realizează venituri de natură profesională, altele decât cele salariale, din drepturi de autor și drepturi conexe definite potrivit art. 7 alin. (1) pct. 131 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, precum și din contracte/convențiii încheiate potrivit Codului Civil.

II. Persoanele care își desfășoară activitatea în funcții elective sau care sunt numite în cadrul autorității executive, legislative ori judecătorești, pe durata mandatului, precum și membrii cooperatori dintr-o organizație a cooperației meșteșugărești, ale căror drepturi și obligații sunt asimilate, în condițiile prezentei legi, cu cele ale persoanelor prevăzute la pct. I;

III. Persoanele care beneficiază de drepturi bănești lunare, ce se asigură din bugetul asigurărilor pentru șomaj, în condițiile legii, denumite în continuare șomeri;

IV. Persoanele care realizează, în mod exclusiv, un venit brut pe an calendaristic echivalent cu cel puțin de 4 ori câștigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat și care se află în una dintre situațiile următoare:

a) administratori sau manageri care au încheiat un contract de administrare ori de management;

b) membri ai unei întreprinderi individuale sau unei întreprinderii familiale;

c) persoane fizice autorizate să desfășoare activități economice;

d) persoane angajate în instituțiii internationale, dacă nu sunt asigurații acestora;

e) alte persoane care realizează venituri din activități profesionale;

V. Cadrele militare trecute în rezervă, polițiștii și funcționari publici cu statut special din sistemul administrației penitenciare ale căror raporturi de serviciu au încetat, din domeniul apărării naționale, ordinii publice și siguranței naționale, care beneficiază de ajutoare lunare ce se asigură din bugetul de stat, în condițiile legii.

Persoanele autorizate să desfășoare activități economice pot cumula pensia anticipată cu veniturile obținute în această calitate dacă realizează, în mod exclusiv, un venit brut pe an calendaristic echivalent mai mic decât suma reprezentând de 4 ori câștigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat. Venitul brut pe an calendaristic obținut în calitate de persoană fizică autorizată, egal sau mai mare cu de 4 ori câștigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat nu poate fi cumulat cu pensia anticipată. Așadar, pensionarul care cumulează în mod legal pensia cu salariul poate fi angajat pe perioadă nedeterminată.

 

Mai multe informații aici.

 

 

 

 

Postat în Stiri, Uncategorized

Programul de convergenta: Economia creste cu peste 3% in urmatorii ani, iar PIB-ul va depasi 4% din 2016

Potrivit Programului de convergență, care este revizuit în fiecare an și transmis la Bruxelles după ce este aprobat de către Guvern, economia va crește în perioada 2015-2017 cu peste 3% anual, iar în 2018 avansul PIB va ajunge la 4%, consumul intern și investițiile urmând să reprezinte principalele motoare ale economiei.

În scenariul aplicării măsurilor de relaxare fiscală, creșterea economică va depăși 4% începând cu 2016 și va ajunge la 4,8% în 2018.

În ceea ce privește monedei euro, executivul își menține angajamentul de a o adopta începând de la 1 ianuarie 2019, intenționând să ceară la Bruxelles activarea clauzei de reformă structurală, ce ar implica o abatere temporară a deficitului bugetar de 0,5 pp din PIB.

 

Mai multe informații aici.

Postat în Stiri, Uncategorized